27 Mayıs 2011 Cuma

E-ticaret Hakkında Kampanya Stratejileri

E-ticaret sitelerinde kampanyalar ve bu kampanyaların stratejileri çok önemlidir, çünkü bildiğiniz gibi her müşteri alacağı ürünü ucuza almak isteyecektir.
Üyelerinizin unique ID'lerinden takip ederek, müşteriye belli sayıda alışverişe belirli bir indirim veya promosyon sunabilirsiniz.
Böylece müşteri sadakati yakalayabilir hatta kaliteli bir pazar payına sahip olabilirsiniz.
Şimdi satışlarınızı artırmak için kolaylıkla yapabileceğiniz, pek çok başarılı site tarafından da kullanılan bir kaç kampanya örneğini inceleyebiliriz.
www.domain.com’dan yapacağınız ilk siparişinizden sonraki her alışverişinizde %10 indirim kazanacaksınız.
www.domain.com’da her siparişinizde siparişinizin %0,02si kadar puan kazanabilirsiniz, daha sonra bu puanları bir dahaki siparişlerinizde kullanabilirsiniz.
Bu tip kampanyada mutlaka üst sınır belirtmelisiniz. "En yüksek indirim oranı %15’tir" gibi...
"Sitemizden yapacağınız 5. alışverişte size bir hediyemiz var!” şeklinde bir hediye ürün sunuyor olabilirsiniz.
"Sitemizden yapacağınız 3. alışverişte hediyelerimizden birini seçebilirsiniz!" şeklinde birden fazla ürün içinden seçim yaptırıp satın alınan ürünle beraber gönderebilirsiniz.
Müşteri listenize e-bulten ile mail gönderebilirsiniz, gönderidiğiniz bültende bu üründe %15 indirim fırsatı gibi stratejiler geliştirebilirsiniz.
Böylece sizden daha önce alışveriş yapmış kişilere kendinizi hatırlatıp özel avantajlar sunabilirsiniz.
Müşterilerinize e-posta içinde bir avantaj şifresi gönderip, bu numarayı ödeme esnasında girenlere örneğin %10 indirim sağlayabilirsiniz.
Müşterilerinize e-posta içinde bir kaç ürün bilgisi iletip, e-postayı tıklayarak ürünü alanlara özel fiyat sunuyor olabilirsiniz.
Bunun için normal ürün sayfalarında normal fiyatla gösterilen bu ürünleri sadece e-postadan tıklandığında erişilecek şekilde, 2.kez sitenize koymanız gerekir.
Müşterilerinize bedava kargo önerebilirsiniz. Ürünlerinizin büyüklüğü ve ağırlığını gözönüne alarak maliyetlerinizi hesaplamalı ve iş yapınıza uygun bir kampanya kurgusu yapmalısınız.
Belirli bir tutarın üzerindeki alışverişlere bedava kargo önermek pek çok büyük sitelenin standart bir uygulamasıdır.
Sepetteki ürün sayısına göre bedava kargo önerebilirsiniz.
Müşterilerinizin çevresine ulaşmaya çalışabilirsiniz, en çok kullanılan yöntem arkadaşınıza tavsiye et gibi.
Müşterilerinize e-posta gönderisi yapıp sitenize davet edecekleri arkadaşlarının ilk alışveriş ardından kendilerine ilk alışveriş’te indirim, hediye çeki önerebilirsiniz.
Bir kampanyanın başarısının ilk koşulu, bu kampanyayı yapacak altyapı ve bilgiye sahip olmaktır.
Önce kampanyanızı kurgulamalı ve iş ve bilgi akışını şematize etmelisiniz.
Eğer söz verdiğiniz ödülü bir nedenden ötürü müşteriye iletemezseniz veya  herhangi bir sorun nedeni ile takip edemezseniz;
müşterilerinizi sonsuza dek kaybedebilir, olumsuz reklama konu olabilir ve hatta hukuki olarak zor durumda kalabilirsiniz.
Bir diğer konu ise fiyatlarınızdır. Internetin kullanıcılara sunduğu en önemli avantaj, bir ürün için arama yapıp, yüzlerce farklı mağazada hangi fiyatla sunulduğunu görebilmeleridir. Dolayısı ile ürün fiyatı, müşterilerin karar sürecinde, güvenli bir alışveriş kadar önemli bir değişken haline gelmektedir.
Eğer fiyatlarınız zamanında güncellenmiyorsa, piyasanın, özellikle büyük markaların çok üzerinde ise kampanyalarınız amacına ulaşmayabilir.
Kısacası yeni müşteri kazanmak ve var olan müşterilerin devamlılığı sağlamak amacıyla e-ticaret için kampanyaların önemi çok büyüktür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder